lauantai 5. tammikuuta 2013

Gotta Love the Burn!

Kiitos kaikki ihanat, jotka tsemppasitte minua tuohon eiliseen epätoivopostaukseen <3. Se oli just sitä mitä kaipasin. Pikkuisen peppuunpotkimista, että kyllä se siitä. 

Tänään onkin ollut jo ihan erilainen fiilis. Aamulla vaaka näytti 69,2 kg, eli eilisestä on lähtenyt 1,5 kg. Onhan tuossa vieläkin se kolmisen kiloa liikaa, mutta kyllä se siitä ajan kanssa lähtee. Ja kun, anteeksi vain, saisi tämän mahan toimimaan. Tekee olon tosi tukalaksi, kun viimeksi tiistaina on jotain tullut. Varmaan kilo tai pari tippuis jo siitä kunnon vessakäynnistä. Tänä iltana meinasin kyllä ottaa Laxoberonia, jos ei ennen sitä mitään tapahdu. Vettä oon yrittänyt killittää ja kaurapuuroa syödä. Aamuisin olen laittanut jogurttiin oikein extra-annoksen pellavansiemenrouhetta. Kahvikaan ei auta. Eikä näköjään edes liikunta. Mutta noin niinkuin muuten olo ei ole enää niin turvonnut kuin eilen. Nappasinkin kuvan ennen salillelähtöä, ja vaikka päällä on eri vaatteet kuin eilen, niin kyllä siitä voi silti sanoa, että eroa eiliseen on. Takkikaan ei ahdistanut samalla tavalla kuin eilen. Vaikka ei tuo vieläkään kovin mairittelevalta näytä :D

Vuoden ensimmäinen salitreeni siis tehty! Jee! Ai että tuntui hyvältä tuntea se polte taas käsissä, rinnassa, yläselässä... Tein koko kropan, jonka päätteeksi crossarilla 20 minuuttia. Tein nyt pidemmät sarjat (10-15 toistoa) pienemmillä painoilla, jotta saisi tuota aineenvaihduntaa kunnolla liikkeelle. Tämmöinen oli treeni:

Lämmittely: crossari 5 min. + keppijumppaa
Takakyykky, tanko 3x15
Askelkyykky, kp:t 15, 12, 12
Ylätalja eteen istuen 15, 12, 12
Kulmasoutu, kp:t 3x12
Penkkipunnerrus, kp:t 3x12
Peck deck laitteessa 3x12
Ojentajat ylätaljassa, köysi 12, 12, 10
Ojentajapunnerrus pään taakse seisten, kahvakuula 12, 10, 10
Hauikset vuorotellen vasarakääntö ja puolikkaat hauiskäännöt, kp 3x10 (molemmat liikkeet)
Suora vatsarutistus kahvakuulaa apuna käyttäen 2x20
Vinot vatsat kahvakuulaa apuna käyttäen 2x10
Intervalli crossarilla 20 min.
Yht. 1h 30min, 306 kcal, keskisyke 94, huippusyke 133.

Hyvä olo ja hyvä mieli! Nyt vaan miettimään sitä uutta ohjelmaa, millä voisi sitten aloitella hieman intensiivisempää treeniä! :) (R, onko vielä tarjous voimassa? :D)

10 kommenttia:

  1. Jee, hyvä että parempaa kuuluu! Vatsavaivat on kyllä niin rasittavia! Ehkä kandee jo tossa vaiheessa ottaa vähän tujummat aseet :/

    VastaaPoista
  2. Kiva, että on jo parempi fiilis! Huomattava muutos kyllä edelliseen turvotus-kuvaan :)

    VastaaPoista
  3. Ootko kokeillut liotettuja chiasiemeniä (siitä tulee vähän sellaista "hyytelöä"), liotettuja pähkinöitä/manteleita (näin myös niiden ravintoaineet imeytyvät paremmin) tai kylmäpuristettua kookosöljyä ihan vaikka lusikalla suoraan purkista? Mie nimittäin veikkaan, että omalla kohdallani noi ovat avainasemassa vatsan hyvään toimintaan :) Yksilöllisiä juttuja toki, mutta kuitenkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Unohdin mainita vielä Psylliumkuidun!

      Poista
  4. Täällä rautakuurin aloitus aiheutti samanlaista.. ööh.. epämukavuutta :D jokunen viikko sitten. Ei totaalista, mutta sillä meiningillä, että paljon enemmän meni sisään kuin tuli ulos. Aika pian hain apteekista apua ja jo lähti. :D Pari kertaa yötä vasten riitti ja vatsa alkoi toimia paremmin ilmankin, ja vaikka kuuri jatkuu vielä, ei ole tarvinnut käyttää kyseisiä apuvälineitä enää.

    Tuossa aihetta silloin tutkin ja nimenomaan kuituja, joita saan PALJON, myös silloin, ja ilmeni asiaa tutkiessa että liika kuitu aiheuttaa ummetusta. :D 25g päivässä täyttää jo suosituksen, mulla meni monella kymmenellä yli.. :') Turvotus itsessään laski jo sillä, että vähensin kuituja edes lähemmäs suositusta.

    Yksi hyvä luonnollinen vatsantoimintaa auttava on Annan vinkkien lisäksi myös kuivattujen luumujen liottaminen vedessä. Sillä drinksulla alkaa mun jokainen aamu nykyään! ;) Laitan illalla pari-neljä luumua mukilliseen vettä ja aamulla vetäsen naamaan, ja sitten aamupalarahkan, johon kippaan ne luumut vielä sekaan. On meinaan kaiken muun lisäksi namia. :)

    VastaaPoista
  5. Joo, on kyllä voimassa! :)

    Yksi asia mitä voi myös kokeilla, on se, että suihkussa suihkugeelin kanssa hierot sitä mahaa vasemmalta puolelta alaspäin voimakkaasti. Tai varmaan rasvakin toimii jos olet jo suihkussa käynyt. Se kaurapuuro ei varmaan ole kaikkein parasta aktivoimaan sitä liikettä - tulee kyllä massaa, mutta muistelen jostain lukeneeni, että se kauralima ei ole kaikkein aktivoivinta, vaan jollain tavalla hidasta (en muista nyt mikä se juttu oli, mutta liittyi kauralimaan jotenkin...). On kyllä varmaan karsean tukalaa noin, toivottavasti helpottaa nopsaan.

    R

    VastaaPoista
  6. 69,2kg kuulostaa jo tosi hyvältä! Ja kovan treenin oot eilen itselles tehnyt, siitä se lähtee taas ja viimeisetki turvotukset sulaa ;) Hyvin menee Freya!

    VastaaPoista
  7. Jos luumut tai mikään muu ns. luonnollinen keino ei auta suosittelen kokeilemaan magnesiumövereitä. Parhaiten tähän hommaan toimii halvin magnesium, eli ihan ruokakaupasta löytyvät magnesiumtabletit. Niiden vaikuttava aine on magnesiumoksidi, joka ei imeydy järin hyvin ja aiheuttaa tällöin vatsan toiminnan vilkastumista. Niitä kun ottaa 5-6 kpl illalla niin aamulla on vatsa toiminut. Itse käytän tätä keinoa, jos vatsaa tarvitsee aktivoida.

    -Sari
    sarpukka.com

    VastaaPoista
  8. Hah, tästähän tuli oikea ummetuskeskustelu! Kiitos kaikille vinkeistä! Tänään onneksi taas putkisto on pelittänyt, en sitten tiedä onko Laxoberonin ansiota. :)

    VastaaPoista
  9. 1-2 Läkerol sugarfree askia auttaa ummetukseen ;)

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...